Monday, August 14, 2006

Ahli Jawatankuasa Tingkap



Last Saturday I chatted with my good friend, Dory, early in the morning. Morning here, Doha time, midday there in Malaysia. There I was in my baju tidur. There she was in her day to day low neck to flaunt it all shirt.

We were on the webcam. Girly, giggly talks. Catching up on all the gossips. Exchanging tips demi kebahagiaan rumahtangga.

I was peeling off the tapioca. Duduk bersila kat lantai sambil menyusu anak. Keyboard pun atas lantai.

Ah Cik Kiah..macam ni ke ko selalu kopek ubi? Oh kat Kelantan orang suka makan ubi masa musim banjir? Eh aku suka betullah kopek layer pink kat ubi ni. Macam kopek sticker. Gian pulak jadinya.

She showed me all her embroided kebayas that she bought during her shopping spree in Jakarta.

Waahh cantiknya kain ko yang tu. Aku kenan yang pink and blue tu. Ko nak pakai corset ke? Mak mertua aku mesti terbeliak mata tengok aku pakai tu. Pasti kena lining.

Alaa ko tengoklah aku ni Cik Kiah. Pagi-pagi dah bangun nak rebus ubi ni. Kejap lagi aku nak masak mee hoon pulak. Si Jack ni pulak dah tak boleh lekang ni ha. Asik nak menetek aje. Ko tengok dia dok main rantai aku ni ha? Sakit leher aku di tarik-tariknya. Mahal ko tau emas aku ni. Dahlah memang berat.


Dah memang sahlah walaupun zaman beredar, makcik tetap makcik. Cuma ada vogue ajele. Cinta IT gitu. Kan Cik Kiah? Cik bedah? Cik Esah? Mak Mon?

Eh bila kita nak tubuhkan persatuan sexpat ni? Macam-macam aktiviti dah dalam kepala ini.

And Nazrah, I think convo berangan kita pasal our future tu besar kemungkinan akan menjadi realiti. I can see the two of us (kalau panjang umur) dah tua ganyut masih lagi berchatting sakan. Muahahaha. Alaaa sakit dada aku ketawa banyak-banyak ni ko tau. Anak aku tu tak boleh harap langsung. Asik meeting-meeting aje. Aku suruh urut pun malas.

21 comments:

Nazrah Leopolis said...

oi, pecah rahsia oi....


takde tingkap YM tingkap gmail pun jadik ek?

hari ni tak nampak u pon? missed u.

KakNi said...

Semalam nak komen tapi tak boleh, blogspot down kot

Aku nak komen psl entry kuda kat bwh tu ha, ko ni kan memang rajin lah melayan anak2, bagus macam tu, nanti bila kita dah tua dia org akan ingat tu sume

jgn jadi mcm aku nih, asyik melayan tv je ngan anak2, nanti tua pun depa akan ingat mak depa suka tengok tv aje

Sya said...

Lollies.. kak sya tengah ngantuk tahap dewa ni.. plan nak ke PUJ dibatalkan sbb teringat tak bawa slipnya.. so ari ni dtg lewat, cam big boss masuk kol 8.35 and tulis note "jam in MRR2" cam bagus je.

UglyButAdorable said...

soottt..itu convo leh join kaaa?? two's a company...campuq aku..hancusss!!!

Lollies said...

nazrah - pergi driving classlah sayang. sebok pulak jadinya. hari ni ya

ah ni - alaa aku pun sama. Itu jele sekali aku buat dgn dia orang pun

kak sya - hah! tido kul berapa agaknya semalam tu? :D

uglybut - gempak gempita babe

Idham said...

lollies....

u r hilarious....u r one of a kind...u r a confirmed goddess!!

idham

Jill Yusoff said...

kemaghin aku masak sambal udang petai cik kiah. tunggu hang online tak online-online. dah angkut petai segala dok depan webcam. bizi memanjang le hang dok berpersatuan.

Anonymous said...

Lollies...

Singgah sebentar..

Lollies said...

idham - itu sudah pasti.:D. all in a day's work

jill - pergh aku dah nampak dah sambal udang dengan petai tu babe. kelassssss. kalau dapat tengok live sure ada effect asap segala

norabella - laa sekejap je.. baru nak hidang kopi 434 degan ubi rebus panas cicah kelapa manis ni.

Anonymous said...

kopek in kelantanese ni tetek tau.
mammogram pong my sis dah tukar jadi kopekugram.

nefertetek

anggerik merah said...

Lollies, adeh kelakar...good one!

teringin nak jadi ahli. me qualified ka?

Lollies said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Lollies said...

BTB - Boleh boleh..tolong kupas bawang kecik ni sekali. :D

OO - beli beli dgn segra kita conferencing

Nef - ha ha ha itu bahasa seuntara nusantara me think. hantu kopek...takuutttt

BTB - dia selalu invisible. eh nef ym bengong lah. u pun tak aa this week?

AM - kita soma jadi ahli persatuan sexpat. yeee haaarrrr

anggerik merah said...

Count me in babe! Emmm...but I tak reti nak tulih ala sexpat...hehehe. Need teacher...persatuan boleh arrange ka? Adeh..hari ni panas kat sini..otak pun ada blue jugak..

Anonymous said...

lollipop, tumpang lalu eh..
BTB, mung nok gocoh dgn aku ko? buleh...aku baru masuk kickboxing class nih..buleh la aku prektis dusyum.

lollies, a'ah..my YM kept on erasing all my contacts, don't know why...dah tak larat nak add in balik..some i even forget their nick..sigh..

nefertiti

anne said...

Macam gini rupenye makcik2 zaman sekarang bertandang, gossip semua.........kelllaaassss gitu! Cik Kiah masak ape ari ni?

Lollies said...

AM - aik. asal dah jadi blue tu. heh heh.

Nef - rub hands together. nak wrestling kat sini ke? ok ok. wait wait nak ajak orang betting ok.

anne - saya masak rendang bedah oii. ko pulak?

Anonymous said...

huh..sungguh 18sx blog nih..
kena panggil inspekter special branch ni..

Anonymous said...

I only do webcam with sons abroad.

Webcam with friends no-no..he he. I'm too vain kena taruk (war-paint) make up dulu, baru boleh tingkap2 (new term for me this) tu!! Have a good rest of weekend.

Anonymous said...

Aie & gang : Inspector tengok jerr from the sideline...

Lollies said...

aie - janganlah abang SB. saya nak cari makan ni

s - eh i saw your profile look hot hot to me. ;)

inspector jo - tengok dari jauh ya inspector sahab